Få effektiv hjælp til at komme af med din stress ved hjælp af metakognitiv terapi

Har du tankemylder?

Svært ved at sove om natten?

Oplever du fysiske symptomer som f.eks. hjertebanken, trykken for brystet, svimmelhed?

Har du svært ved at huske?

Bekymrer du dig for meget?

Metakognitiv terapi tilbyder en ny og virksom måde til at reducere stress og lærer dig en helt konstruktiv måde at håndtere dine tanker på.

I modsætning til andre terapiformer går du ikke ind og forsøger at ændre tanker eller prøver at stoppe dem.

For effekten heraf er ikke effektiv på lang sigt.

I metakognitiv terapi lærer du i stedet at kontrollere dine tankeprocesser.

Metoden er ukompliceret, effektiv og enkel og på mange måder et opgør med de kendte metoder til at forstå og behandle stress.

  • Du lærer, at du selv kan kontrollere dine tankeprocesser. 
  • Du vil opnå psykisk fleksibilitet og styrke.
  • Du vil blive handlekraftig. 
  • Du vil genvinde overskud og energi. 
  • Du vil komme til at sove bedre.

Metakognitiv terapi gør sit indtog verden over, fordi det er enkelt og brugbart, som Eva siger her:

“Jeg har haft utrolig stor glæde af mødet med metakognitiv terapi hos Charlotte. Jeg var begyndt at have nogle stress-lignende symptomer som hjertebanken, tankemylder og sov dårligt. Samtidigt havde jeg en fornemmelse af, at det overhovedet ikke hjalp, når jeg holdt fri og forsøgte at slappe af; tværtimod så var det som om hjernen bare kørte mere på højtryk, når jeg ikke var på arbejde eller var optaget af eller koncentreret om noget. Charlotte introducerede mig til meget nyttige ord og forståelser, som i den grad gav mening for mig. Jeg har lært, at jeg ikke har godt af for meget indre fokus, og at jeg faktisk kan flytte min opmærksomhed til mere ydre fokus og på den måde skabe ro i mine tanker og opmærksomhed. Jeg har lært at konstatere, at der kommer tanker til mig, men at jeg kan lade dem være og ikke give dem opmærksomhed. Og jeg har lært, at når min hjerne og min opmærksomhed bliver restitueret, ja så forsvinder de kropslige symptomer. Det lyder utrolig simpelt, og det er det faktisk også. Jeg tænker det som afspænding for min hjerne.”

Metakognitiv terapiforløb indeholder:

  • Individuelle sessioner (som regel er der behov for omkring 5 sessioner)
  • En personlig mappe og notesbog til forløbet
  • Din egen personlige problemformulering, hvor du kan få et overblik over dine strategier og vejen ud af stress, angst eller depression
  • En lydfil som hjælper dig med at træne din opmærksomhed
  • Hjemmeopgaver mellem hver mødegang
  • En plan for hvordan du undgår tilbagefald

Hvordan får du hjælp?

Send en sms på 21 43 51 34 for at bestille tid eller bestil tid herunder.

Obs. Der er sene eftermiddags- og aftentider om tirsdagene.

Hvis du gerne vil høre mere om metoden først eller har spørgsmål, kan du skrive til mig på mail info@mentorskab.dk eller bestille en gratis samtale her

Pris per session: 795, –

Virksomheder + moms.

Jeg har ikke overenskomst med sygesikringen, så du kan ikke benytte lægehenvisning. Betaling kan foregå kontant, via bankoverførsel eller MobilePay.

Samtalerne finder sted på mit kontor i Gundsølille, lige uden for Roskilde. Der går bus til døren. Det er 30 minutters bilkørsel fra København. Huset er gult med sort tag, og der er indgang foran huset af ståltrappen.

Charlotte Hyldgaard

Metakognitiv terapeut & mentor

Aut. ergoterapeut


Eva

“Jeg har haft utrolig stor glæde af mødet med metakognitiv terapi hos Charlotte. Jeg var begyndt at have nogle stress-lignende symptomer som hjertebanken, tankemylder og sov dårligt. Samtidigt havde jeg en fornemmelse af, at det overhovedet ikke hjalp, når jeg holdt fri og forsøgte at slappe af; tværtimod så var det som om hjernen bare kørte mere på højtryk, når jeg ikke var på arbejde eller var optaget af eller koncentreret om noget. Charlotte introducerede mig til meget nyttige ord og forståelser, som i den grad gav mening for mig. Jeg har lært, at jeg ikke har godt af for meget indre fokus, og at jeg faktisk kan flytte min opmærksomhed til mere ydre fokus og på den måde skabe ro i mine tanker og opmærksomhed. Jeg har lært at konstatere, at der kommer tanker til mig, men at jeg kan lade dem være og ikke give dem opmærksomhed. Og jeg har lært, at når min hjerne og min opmærksomhed bliver restitueret, ja så forsvinder de kropslige symptomer. Det lyder utrolig simpelt, og det er det faktisk også. Jeg tænker det som afspænding for min hjerne.”

 

EvaUnderviser
Jeanne de Renouard

”Charlottes helt unikke pædagogiske indføring i metakognitiv terapi gav en klar forståelse for et enklere værktøj til at slippe tankemylder og grublerier. Allerede efter første undervisningsgang fik jeg hands on eller rettere minds on på en ”besat” tanke med grublerier, som havde givet mig mange søvnløse nætter, og jeg fik stoppet ved Trigger tanken. Det gav et helt nyt perspektiv med et konkret fokuspunkt, som førte til en anderledes opmærksomhed på selve problemet. Jeg overvandt bekymringerne og tog et modigt og kraftfuldt valg. Og sov skønt om natten. Charlotte får mig til at handle på trods af indre modstand! Og så havde jeg slet ikke set, hvad mit hjerte bar af viden omkring mit nye virke, hvilket manifesterede sig gennem Heart Mapping metoden.”

Jeanne de RenouardSelvstændig
Jane M Pedersen

”Jeg stod ved en skillevej i forbindelse med job og manglede mentoring. Det blev et overraskende vigtigt skub videre i min personlige udvikling. Jeg har fået konkrete værktøjer, i form af mit eget Heart Map og undervisning i metakognitiv terapi, som har hjulpet mig til at kunne slippe ”stress-tanker”.
Derudover er Charlotte et skide dejligt menneske at tilbringe tid i sin udvikling med – kærligt imødekommende, meget inspirerende og med en oprigtig opbakning i min omlægning af nye mønstre. Jeg har fået mit eget livskompas og meget mere glæde i min hverdag. Jeg giver mine allervarmeste anbefalinger”
Jane M Pedersen”

Jane M PedersenPædagog