Har du præstationsangst?

Bliver du overdrevent nervøs, når du skal præstere?

Påvirker din angst dine resultater i negativ retning?

Frygter du konsekvenserne ved, at du ikke præsterer godt nok?

Bekymrer du dig over, hvad det får af betydning for din fremtid?

Har du en tendens til, at bekymre dig, overtænke og gruble alt for meget?

 

Måske har du forsøgt med motiverende selvsnak og positiv tænkning uden det har haft den store effekt.

Metakognitiv terapi kan hjælpe dig med værktøjer til at minimere din angst og blive i stand til at præstere bedre.

  • Du lærer at lade dine tanker være
  • Du får en ny og effektiv strategi til kontrollere dine tankeprocesser
  • Du kommer til stede i nuet

Metakognitiv terapi er en ny og effektiv terapiform, som virker hurtigt og effektivt

I modsætning til andre terapiformer går du ikke ind og forsøger at ændre tanker eller prøver at stoppe dem.

For effekten heraf er ikke langtidsholdbar.

I metakognitiv terapi lærer du i stedet at kontrollere dine tankeprocesser. Metoden er ukompliceret, effektiv og enkel og på mange måder et opgør med de kendte metoder.

Med metakognitiv terapi opnår du mental styrke og en måde at håndtere dine tanker på, som du vil kunne anvende på alle dine livsområder fremover.

 

Metakognitiv terapi er enkelt, men virksomt, som Tine beskriver det her:

“De Metakognitive teknikker ‘var som at se lyset’.  Jeg blev i stand til at sortere i og kontrollere mine tankeprocesser i forhold til de ting, jeg konkret kunne gøre noget ved, og lade resten passere. Bare den ‘lille’ ting, at lade resten passere, satte energi og psykisk overskud fri. Charlotte er er empatisk, lyttende, tydelig og forståelig i de teknikker og hjemmeopgaver man får for. Og hun er meget lattermild. Et dejligt plus. Metakognitiv terapi er en åbenbaring. Det er egentlig så enkelt, og derfor så brugbart… Jeg er blevet handlekraftig og har fået et mentalt overskud. “

Tine Stub Gade

Metakognitivt forløb ift. præstationsangst indeholder:

  • Individuelle sessioner (mellem 3-5)
  • En personlig mappe og notesbog til forløbet
  • Din egen personlige problemformulering, hvor du kan få et overblik over dine strategier og vejen ud af præstationsangst
  • En lydfil som hjælper dig med at træne din opmærksomhed
  • Hjemmeopgaver mellem hver mødegang

Hvordan får du hjælp?

Du booker en tid herunder eller skriver til mig på mail: info@mentorskab.dk

Hvis du gerne vil høre mere om metoden først eller har spørgsmål, kan du skrive til mig på mail info@mentorskab.dk eller ringe på tlf. 21 43 51 34

Obs. Der er sene eftermiddags- og aftentider om tirsdagene.

Pris per session 795,-

Studerende 595,-

Virksomheder + moms.

Betaling kan foregå kontant, via bankoverførsel eller MobilePay.

Samtalerne finder sted på mit kontor i Gundsølille, lige uden for Roskilde.

Her er fred og ro, og udsigt over markerne så langt øjet rækker. Parkering foran huset.

Der går bus til døren. Det er 30 minutters bilkørsel fra København. Huset er gult med sort tag, og der er indgang foran huset af ståltrappen.


Charlotte Hyldgaard

Metakognitiv coach & mentor

Aut. ergoterapeut med 25 års erfaring 

Eva

“Jeg har haft utrolig stor glæde af mødet med metakognitiv terapi hos Charlotte. Jeg var begyndt at have nogle stress-lignende symptomer som hjertebanken, tankemylder og sov dårligt. Samtidigt havde jeg en fornemmelse af, at det overhovedet ikke hjalp, når jeg holdt fri og forsøgte at slappe af; tværtimod så var det som om hjernen bare kørte mere på højtryk, når jeg ikke var på arbejde eller var optaget af eller koncentreret om noget. Charlotte introducerede mig til meget nyttige ord og forståelser, som i den grad gav mening for mig. Jeg har lært, at jeg ikke har godt af for meget indre fokus, og at jeg faktisk kan flytte min opmærksomhed til mere ydre fokus og på den måde skabe ro i mine tanker og opmærksomhed. Jeg har lært at konstatere, at der kommer tanker til mig, men at jeg kan lade dem være og ikke give dem opmærksomhed. Og jeg har lært, at når min hjerne og min opmærksomhed bliver restitueret, ja så forsvinder de kropslige symptomer. Det lyder utrolig simpelt, og det er det faktisk også. Jeg tænker det som afspænding for min hjerne.”

 

EvaUnderviser